Rabu, September 30, 2009

mari beramal....."BERBELANJA SAMBIL MENDERMA"



semasa balik ke kerayong untuk berhari raya, aku terpandang satu kain rentang yang tergantung di pagar dewan majlis daerah bera/dewan orang ramai, padang luas. program apa pulak ni, kata aku dalam hati. tapi aku tak sempat nak baca. apabila balik dari jeram ular pada raya pertama, aku cuba amati dan fahamlah apa yang tertera pada kain rentang itu. dan pada tembok pagar sk kerayong jugak ada satu.

korang boleh baca sendiri apa isi butirannya, sebab aku malas nak cerita panjang. jika ada sesiapa yang terbaca blog ini dan pernah bersekolah di sk kerayong, atau mengenali kawan, saudara mara atau sesiapa saja yang pernah bersekolah di sk kerayong bolehlah dimaklumkan atau diceritakan tentang program yang dianjurkan oleh pibg sk kerayong ini. bila dah tahu, janganlah pulak malu nak menghadirkan diri atau buat-buat segan. di sinilah kita semua bersekolah dan berlajar mengenal abc, 123, alif, ba, ta dan bermacam perkara lagi.
datang jangan tak datang. datang jangan tak datang. datang jangan tak datang!!!

2 ulasan:

  1. salam... Insya Allah saya akan cuba hadirkan diri... memang betul, di sinilah tempat kite menimba ilmu... datanglah ramai2 kengkawan... boleh kite berjumpe... boleh cerite macam2

    BalasPadam
  2. salam kembali,
    ye, datang lah belake-lake.

    BalasPadam